"Fijat" - deo vizije o modernoj Srbiji

Predsednik Srbije Boris Tadić obišao je danas proizvodne pogone u Fabrici automobila Fijat i ocenio da je ta kompanija deo vizije moderne Srbije. Ovo će biti jedna od najboljih i tehnološki najmodernijih fabrika u Evropi. Ovo je deo zamisli i ideje o Srbiji koja je kreirana pre više godina. Imaćemo jednu fenomenalnu fabriku u Kragujevcu. Ona je deo Srbije koja će imati tehnički inoviranu i modernizovanu industriju i radnu snagu koja će to moći da isprati. Ovih dana vode se razgovori o novim velikim investicijama koje bi trebalo da upotpune tu viziju. Za dovođenje fabrika poput Fijata u Srbiju su potrebne godine, ali je Srbija uspela ne samo da dovede velikog proizvođača automobila, već i da obnovi proizvodnju auto-komponenti. Otvoreni su razgovori i sa drugim proizvođačima automobila i auto-komponenti i o njihovim potencijalnim investicijama u Srbiju. Otvaraju se ogromne šanse, posebno u proizvodnji auto-komponenti.

"Fijat" - deo vizije o modernoj SrbijiPredsednik Srbije Boris Tadić obišao je danas proizvodne pogone u Fabrici automobila Fijat i ocenio da je ta kompanija deo vizije moderne Srbije.

"Ovo će biti jedna od najboljih i tehnološki najmodernijih fabrika u Evropi ", preneo je Tadić svoje utiske po obilasku Fijata novinarima i građanima koji su ga dočekali u centru Kragujevca.

"Ovo je deo naše zamisli i ideje o Srbiji koju smo kreirali pre više godina. Imaćete jednu fenomenalnu fabriku u Kragujevcu. Ona je deo Srbije koja će imati tehnički inoviranu i modernizovanu industriju i radnu snagu koja će to moći da isprati", rekao je predsednik Srbije.

Tadić je najavio da se ovih dana vode razgovori o novim velikim investicijama koje bi trebalo da upotpune tu viziju.

Za dovođenje fabrika poput Fijata u Srbiju su, podsetio je, potrebne godine, ali je Srbija uspela ne samo da dovede velikog proizvođača automobila, već i da obnovi proizvodnju auto-komponenti.

On je najavio da su otvoreni razgovori i sa drugim proizvođačima automobila i auto-komponenti i o njihovim potencijalnim investicijama u Srbiju.

"Otvaraju se ogromne šanse, posebno u proizvodnji auto-komponenti", rekao je predsednik i dodao da je danas u Fijatu dobio uveravanja da će se u toj fabrici otvoriti novih 200 radnih mesta.

Na pitanje kada će biti završeni radovi na infrastrukturi i izgradnji puteva koji će se koristiti za transport vozila, Tadić je odgovorio da je i to bila tema današnjih razgovora u Fijatu i da će diskusiju o tome otvoriti u Vladi Srbije, ali i na nivou lokalne samouprave.

"Videćemo ko je uradio svoj posao, a ko nije i koje ministarstvo je odgovorno", rekao je predsednik i dodao da rokovi i dalje nisu probijeni i da je moguće sve postići na vreme.

"Važno je da se sve završi do aprila", dodao je Tadić.

On je rekao da je novi model Fijata, Zero, koji će uskoro početi da se proizvodi u fabrici u Kragujevcu, video još pre više meseci u Torinu, da je model "jako dobar", da će se proizvoditi u dve varjante i biti predstavljen na Ženevskom salonu.

Predsednik je dodao da je u Fijatu obišao proizvodne pogone koji su, kako je primetio, na najvišem mogućem nivou, modernizovana su postrojenja, infrastruktura, logistika...

Tadić je prošetao centrom Kragujevca, od ulice Dr Zorana Đinđića, gde je istaknuta spomen-ploča pokojnom premijeru.

Montaža novog automobila počeće 9. decembra, a do marta naredne godine, kada treba da bude održan Salon automobila u Ženevi, biće napravljeno svega nekoliko "sajamskih komada".

Kako je ranije rekao Antonija Cezare Ferara, generalni direktor FAS-a, izrada probne serije vozila krenuće krajem godine, a do početka serijske proizvodnje proteći će od osam do devet meseci, koliko je potrebno da se izvrše sva neophodna testiranja, od kojih ona bezbednosna oduzimaju najviše vremena.

Upravo zbog toga, novi Fijatov model imaće dve varijante, s pet i sedam sedišta, od kojih će zadnja dva biti ugrađena radi sigurnosti putnika, posebno dece koja ne mogu da se voze bez posebnih stolica.

Novi Fijatov model, izjavio je Ferara, biće pravljen samo u Kragujevcu.

Šasija, ili platforma, preuzeta je sa starijih modela torinske kompanije, kao što su fijat idea i lanca mjuza.

Prvenac iz Kragujevca treba da nasledi ove modele, a noviteti se tiču svega onoga što kupcima mora da ponudi jedan auto iz "B" segmenta, budući da je reč o najtraženijoj i najprodavanijoj klasi četvorotočkaša.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik